Awienist? Project in de 1ste graad

In het themaproject ‘Awienist?’ maken de leerlingen van de 1ste graad een bordspel over onderwerpen uit aardrijkskunde of geschiedenis.

Gaan daaraan vooraf: een spelnamiddag, bordspelen analyseren en er een recensie over schrijven, inwerken in een thema, het spel inhoudelijk uitwerken, instructies schrijven, materiaal verkennen, kleurstudies maken … Als de bordspelen klaar zijn, volgt een nieuwe spelnamiddag, deze keer met eigen spelmateriaal!

Awienist? Aan de Studioten van de eerste graad!

Na een heuse spelnamiddag in het themaproject ‘Awienist?’ met als doel verscheidene spelen te analyseren, volgde deze week het schrijven van een recensie. Via een schrijfkader kozen de leerlingen een van de spelen uit en bouwden ze de tekst op. Zo oefenen ze hun kritische denkvaardigheid en hun Nederlandse schrijfvaardigheid.
Deze week vinden evaluatiemomenten plaats om te kijken in hoeverre de geziene leerstof beheerst is. Op naar de volgende fase in het project, nl. zelf een bordspel ontwikkelen!